23 Temmuz 2011 Cumartesi

Trabzonspor Takım İnceleme

Trabzonspor 

Gelenler ; Didier Zokora( Sevilla ) , Sercan Kaya( Bucaspor ) , Eren Albayrak( Bursaspor ) , Paulo Henrique
( Westerlo ) , Barış Özbek( Galatasaray ) , Adrian Mierzejewski( Polonia Varşova ) , Aykut Akgün( Karşıyaka ) , 
Halil Altıntop( E.Frankfurt ) , Ondrej Celustka( Slavia Prag ) 

Gidenler ; Selçuk İnan( Galatasaray ) , Egemen Korkmaz( Beşiktaş ) , Jaja( Al Ahli ) , Ceyhun Gülselam( Galatasaray ) , Umut Bulut( Toulouse )

Ligde geçen sezonu 82 puanla 2'nci sırada bitiren Trabzonspor heralde 82 puan toplayıp tek şampiyon olamayan külüptür.Ligin ilk yarısında fırtına gibi esen ve 3 büyüklerin hepsine önemli bir fark atan Trabzonspor'un en büyük hatası devre arasında yaptığı yanlış hamlelerdi.Takımın forvette sıkıntısı olduğu gözüküyordu ancak para harcamayıp ucuz maliyetli bir oyuncu alınca Trabzonspor yönetimi en büyük hatasını yaptı.Forvete Cenk Tosun tarzı bir oyuncu alınsaydı berki de Trabzonspor puan kaybettiği maçları kazanabilirdi.Ligin ikinci yarısında Ankaragücü ve Kayseri ile içerde oynadıkları maçlarda yaptıkları puan kayıpları çok kritikti. Birde zirveyi tekrar ele geçirdikten sonra Eskişehir deplasmanında önemli bir 3 puanı alamadılar.Ancak Trabzonpor'un da hakkını vermek gerek,geçen sezon şampiyon olamasalar bile şampiyon olan Fenerbahçe kadar başarılılardır.Özellikle Selçuk ve Burak'in anormal performansları takımın 82 puan almasında en büyük etkendi.

Bu sezon ise kadroda bence yanlış bir revizyona gittiler.Egemen,Selçuk gibi isimlere kasanın ağzını açıp güzel bir kontrat önermeleri lazımdı ancak yönetim bunu yapmadı.Jaja,Selçuk,Egemen,Umut gibi takımın dört as oyuncusunu kaybettiler.Yapılan transferlere bakacak olursak Adrian ismine 5 M bonservis bedeli vermek çok.Avrupa piyasasında adı geçmeyen bir oyuncuya gerçekten 5 M vermek yönetim hatasıdır.Adrian isminden de pek ümitli değilim ben.Forvete alınan Henrique'de Belçika liginde başarılı işler yapmış ancak orası ile burası arasında çok fark var.Ben Trabzonspor'un daha ismi duyulmuş bir forvet almasını bekliyordum.Halil Altıntop transferi hakkında ise yorum yapmak zor.Almanya'da Frankurt gibi vasat bir külüpte yedek kalıyordu.Eğer Schalke'de ki günlerine dönecek ise çok yerinde bir transferdir ancak ben o performansa ulaşacağını düşünmüyorum.Zokora ise Trabzon'un yaptığı en iyi transfer.Adından söz ettirmiş,Sevilla'da sürekli olarak forma giyen bir oyuncuyu Trabzon'a kazandırdılar.Defansıf anlamda müthiştir ancak ofans anlamında zayıftır.Yanında oynayacak pantneri çok önemli.Defansa yapılan Celustka genç bir oyuncu.Onuda görmeden birşey söylemek mümkün değil.
Ben Trabzonspor'dan gönderdikleri kalitede oyuncular almasını beklerdim ancak bana göre transferde Zokora transferi hariç sınıfta kaldılar.

Bu sezon beklentiler çok olacaktır ancak ben geçtiğimiz sezon yaptıklarını bu sezon yapmaları çok zor.Ben Trabzonspor'un bu sezon şampiyonluk yarışının dışında kalacağını düşünüyorum.Şenol Güneş'in de artık geçtiğimiz sezondan sonra hevesinin gittiği bir gerçek.Avrupa kupalarına katılacak düzeyde ligi bitirirler.

Tahmini Sıralama: 4-5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder