25 Ağustos 2011 Perşembe

Sezon Öncesi Takım Değerlendirmeleri + MANİSASPOR (3)


Manisaspor'da Hikmet Karaman'in ayrılışı hiç hesaplarda yoktu.Aslında hoca geçen sezon yaptığı basın toplantılarında bu ayrılığın olabileceğini söylüyordu ancak başkan ile yapılan görüşmeden sonra Hikmet Karaman görevde kalmıştı.İlginç bir şekilde bu karardan yaklaşık 1 ay sonra görevinden istifa ettiğini açıkladı.Yerine milli takımlarda alt yapılarda görev yapan Kemal Özdeş göreve getirildi.Genç oyuncular için Kemal hocanın göreve gelmesi çok olumlu.Geçen sezon iyi kadrosunun ekmeğini yiyemeyen Manisaspor Kenan Özdeş yönetiminde bu kadroyla başarılı olmaya çalışacak.Gelelim bu kadronun
değerlendirmesine.

Ligimizde herkesin bildiği gibi takımların 6 yabancı ile sahada bulunma hakkı var.Neden böyle bir giriş yaptım söyleyeyim ligimizde birçok takımın kalesinde yabancı kaleci var.Ben yabancı kalecilerin olmasına karşı değilim ancak o yabancı kaleci kalesinde güven vermiyorsa yabancı hakkının birinin kaleci ile doldurulmasına karşıyım.Manisaspor bu konuda şanslı,kalesinde İlker Avcıbey gibi tecrübeli ve iyi bir kaleci var.Takımların en az 5 yerli oyuncu ile sahada olma hakkı olduğu için İlker yerli piyasasında önemli bir isim.Takımında ayrıca kaptanı.Alternatifi geçen sezon Kayseri'de umduğunu bulamayan Volkan Babacan.İlker istikrarlı bir kaleci olduğu için Volkan pek forma şansı bulamayacak.İlker-Volkan ikilisi kale için gayet yeterli.

Savunmaya gelecek olursak sağ bekte ligimizde beğendiğim sağ beklerden biri olan Ömer Aysan var.Ömer fiziki olarak gayet yeterli ve ileri çıkışları çok iyi.Geçen sezon Hikmet Karaman'in güvendiği bir isimdi,bu sezonda Kenan hocanıngüvenini kazanacaktır.Alternatifi aynı Ömer gibi Trabzon'da umduğunu bulamayıp buraya gelen Ferhat.Aslında Ferhat 4-5 sene önce Galatasaray oynarken ben ondan çok ümitliydim.Ancak Galatasaray'da bir türlü kendini geliştiremedi,Trabzon'a gittiğinde ikinci bir şans ona verilmişti ancak bu şansı yine değerlendiremedi.Ömer-Ferhat rotasyonu iyi.Stoperde yine geniş bir rotasyon var diyebiliriz.Geçen sezon ideal kadroda yer alan,ligimizin tecrübeli stoperlerinden biri olan Dixon ideal kadroda yer alır.Dixon fizik gücü yüksek ve birçok savunma oyuncusunda olmayan çabukluk onda var.Aslında yanında Orduspor'dan gelen Akaminko'nun oynaması beklenir ancak ben genç Hüseyin'in oynamasını bekliyorum.Kemal Özdeş gençlere şans verecek bir teknik direktör,ayrıca Hüseyin'de zaten geçen sezonki performansı göz doldurmuştu.Artı Akaminko'yu Kemal hoca oynatsa bile yabancı sınırlamasına takılabilir.Bu 3 oyuncunun haricinde orada kullanılabilecek 21 yaşında ki Hikmet'te var.Sol beke gelirsek Manisa geçen sezon bu bölgede sıkıntı yaşamıştı.Bu sıkıntıyı geçen sezonu Ankaragücü'nde geçiren Klukowski ile bitirdiler.Aslında geçen sezon sakatlığı sebebiyle çok izleme şansı bulamamıştık ancak oynadığı maçlarda göz doldurmuştu.Ancak şuan kadroda ona alternatif olacak bir oyuncu yok.Kemal Özdeş büyük ihtimal alt yapıdan birini alternatif olarak düşünüyor.

Gelelim orta sahaya yani savunmanın önünde oynayacak ikiliye.Bu mevkide de yerli piyasasının önemli isimlerini kadrosunda barındırıyor Manisa.Galatasaray ayrıldıktan sonra kendini çok geliştiren ve geçen sezon Hikmet Karaman'in en güvendiği oyunculardan biri olan Mehmet Güven'in yeri garanti.Mehmet Manisa'ya geldikten sonra oyunun iki yönünü de çok iyi oynamaya başladı.Yaşı henüz genç bu performansını sürdürdüğü takdirde tekrardan büyük takım kapıları ona açılabilir.Yanında ise transfer döneminde büyük takımların gözdesi Yiğit İncedemir var.Yiğit'te geçen sezon parlamıştı,Mehmet'e göre oyunun defansıf yönünü çok daha iyi oynuyor.Yiğit-Mehmet Güven ikilisi ön liberolarında değer kazandığı futbolda son derece kaliteli ve güvenilir.Alternatiflerine gelecek olursak geçen sezonu neredeyse maç oynamadan geçiren ancak kalitesini bildiğim Nizamettin var.Nizamettin bu iki oyuncunun alternatifi olacak.Bir başka alternatif olacak isim ise Bekir.Geçen sezon zaman zaman forma giymişti,bu sezon fazla forma şansı bulacağını sanmıyorum.Ayrıca bu iki oyuncu haricinde ön orta saha olan genç oyuncular Bülent ve Fatih'te var.

Kanatlarda ise yine bolluk var.Sol kanatla başlayacak olursak ligimizin bana göre en değerli 3 sol açık oyuncusundan biri olan Josh Simpson var.Simpson özellikle geçen sezon gösterdiği performansla ligin en iyi ilk 11'ini bile girmişti.Benimde çok takdir ettiğim,çok beğendiğim bir oyuncu.Yeri geldiğinde sol bek bile oynamıştı.Attığı 12 golde cabası,her takımın Simpson gibi bir kanat oyuncusuna ihtiyacı var.Alternatifi ise genç Ahmet İlhan olcak.Ahmet'i Hikmet Karaman son haftalara doğru kullanmıştı.Ben Ahmet'te ışık gördüm.Simpson'un joker tarzda bir oyuncu olduğunu düşünürsek genç oyuncuları oynatmayı seven Kemal hocada varken Ahmet bu sezon daha fazla forma şansı bulacaktır.Sağ kanatta da orayı zorlayacak iki tane kaliteli isim var.Bu bu iki oyuncu arasında kaldım,hangisinin ideal kadroda yer alacağını tahmin edemiyorum.Yiğit Gökoğlan geçen Hikmet Karaman'in Türk futboluna sunduğu bir yetenek.Geçen sezon etkileyici bir performans göstermişti ancak henüz yolun başında.Büyük takımlardan teklif gelmesi onu umarım şımartmamıştır.Orada oynayabilecek bir başka isim Isaac.Simpson için kullandığım her takıma Simpson lazım cümlesini Isaac içinde kullanıyorum.Isaac her takımın istediği tarzda bir oyuncu.O da forvet arkası,forvet ve sol açıkta oynayabiliyor.Ligimizde 18 yaşında gelmişti.Henüz 24 yaşında,kariyerinde daha üst basamaklara çıkabilir.

Manisaspor'da Kemal Özdeç takımı 4-2-3-1 oynayacak.Bu sistemde forvet arkası olarak Iwanski kendine yer buluyor.Iwanski geçen sezon takıma katılmıştı ancak sakatlıklardan dolayı onu sadece 6 kez izleyebildik.Manisaspor'a gelmeden önce Polonya'nın kalbur üstü takımlarında forma giydi.Az izleme şansı bulduk ancak tekniğinin üst düzeyde olduğunu ben gözlemledim.Bu sezon adından bence söz ettirir.Iwanski'nin alternatifi de önce futbolu bırakan ardından tekrar geri dönen Murat Erdoğan.Murat'i tanıtmamıza gerek yok zaten ligimizi takip eden Murat'i tanır.Simpson ve Isaac bu bölgede zorunlu kalındığı takdirde oynayabiliyor.İleri uçta ise iki tane ceza sahası forveti var kadrolarında.Bunlardan biri iki sezon önce Kayserispor'da gol kralı olmuş Makukula.Geçen sezon en büyük hayal kırıklıklarından biriydi.Ancak ben bu sezon çok daha farklı bir performans bekliyorum,as kadroda yer alacaktır.Onu alternatifi olması beklenen ise ligimizin tecrübeli forvetlerinden Kahe.Ligimizi tanıyan,ligimizin oyun tarzına artık kendini alıştırmış bir oyuncu.Kemal hoca ona sık sık forma şansı verecektir.Bu iki oyuncu haricinde Adem Büyük,Tuncay Süren gibi genç oyuncularda var.Adem Büyük geçen sezon Mersin'de 14 maçta 10 gol atmayı başarmış.Pek dikkatimi çekmemişti benim Adem.Rotasyonda yer bulabilir.

Manisaspor geçen sezon ki kadrosunu bozmadı ve takviyelerde yaptı.Kemal Özdeş hakkında olumlu duyumlar alıyorum,hazırlık maçlarında da şuana kadar iyi neticeler aldılar.İlk 10'a girmelerini bekliyorum ancak Avrupa play-off grubuna girmeleri zor gibi.Süper lig takımları için iyice kazanması kolay hale gelen kupaya ağırlık vermelerine bekliyorum.Ligde özellikle iç sahada etkili bir Manisaspor göreceğimizi umuyorum.Manisa halkını artık maçlara alıştırma vakti geldi,geçti bile.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder